Kaip nepriaugti svorio?

„Kol nepasiduodi, esi stipresnis už likimą“
– Erichas Marija Remarkas

Metantieji rūkyti turi labai įvairią patirtį dėl svorio priaugimo – vieniems svoris gali nukristi, o kitiems – smarkiai priaugti. Per pirmuosius šešis mėnesius dauguma metusiųjų rūkyti priauga šiek tiek svorio, tačiau tai žinodamas, tu gali iš anksto numatyti veiksmus, kaip to išvengti. Riziką priaugti svorio lemia šie veiksniai:

  • metus rūkyti atsistato skonio ir uoslės receptorių jautrumas, todėl pagerėja apetitas
  • metantieji rūkyti negali iš karto atsisakyti įprasto „ranka– burna“ veiksmo, todėl linkę daugiau užkandžiauti
  • nikotinas šiek tiek pagreitina medžiagų apykaitą, o metus rūkyti ji šiek tiek sulėtėja
  • nikotinas gali slopinti apetitą, tad pirmosiomis savaitėmis metus rūkyti jaučiamas didesnis alkio jausmas

Atmink, kad kelių kilogramų priaugimas nėra tokia didelė problema sveikatai lyginant su rūkymo daroma žala tavo sveikatai. Visuomet gali pasitarti su savo šeimos gydytoju, kaip sumažinti svorio padidėjimo riziką, bei drauge suplanuoti konkrečias priemones.

Pagrindinė taisyklė – siekiant išlaikyti pusiausvyrą tarp gautos su maistu ir išeikvotos energijos, sveikai maitinkis ir daugiau judėk.