Mitai apie rūkymą

Tu tikrai žinai akivaizdžią tiesą, kad rūkyti nėra gerai. Tačiau kartais vis tiek patiki mitais, ar abejotinomis tiesomis tik tam, kad atidėti tai, kas akivaizdžiai būtų geriausia – tiesiog mesti rūkyti!

Štai keletas dažniausiai pasitaikančių mitų:

Mitas: rūkymas mažina stresą bei padeda pasijusti ramiam ir atsipalaidavusiam.
Faktas: tabako komponentai ne atpalaiduoja, o slopina svarbiausias centrinės nervų sistemos sritis. Tačiau dėl priklausomybės nikotinui ilgainiui žmogus nebegali atsipalaiduoti be cigaretės. Susidaro užburtas ratas: streso atsiradimas ir jo įveikimas tampa priklausomu nuo rūkymo. Be to, ilgainiui nikotinas blokuoja smegenų ląstelėse esančius mediatorius ir sumažina galimybę patirti malonumą.

Mitas: rūkymas padeda išlikti lieknam ir sportiškam.
Faktas: apsidairyk, aplink pilna rūkančių apkūnių žmonių! Taip, kai kurie žmonės metę rūkyti iš tiesų priauga svorio, tačiau rūkymas yra kur kas kenksmingesnis nei nedidelis antsvoris. Rūkymas tikrai nepadarys tavęs sportiško, atvirkščiai, dėl sumenkusio deguonies kiekio sumažės fizinės tavo kūno galimybės ir ištvermė, širdis bus verčiama dirbti žymiai sunkiau. Jei rūkysi ir sportuosi,  nuolat jausi išsekimą tiek užsiimant fizine veikla, tiek ir po jos.

Mitas: aš rūkau tik kartais, todėl tai nekelia jokios grėsmės mano sveikatai.
Faktas: nepastovus rūkymas taip pat yra žalingas. Net surūkant nuo vienos iki keturių cigarečių per dieną tau jau gresia didesnė rizika susirgti plaučiu vėžiu ar širdies liga, nei nerūkančiajam.

Mitas: aš renkuosi „lengvas“ cigaretes, kurios yra mažiau kenksmingos.
Faktas: „lengvos“ cigaretės yra tokios pat pavojingos, kaip ir bet kokios kitos. Rūkydamas „lengvesnes“ cigaretes tu įtraukti daugiau dūmų.

Mitas: aš rūkau jau daug metų, tad nebematau prasmės mesti.
Faktas: nesvarbu, kiek ilgai tu rūkai, mesti visada verta. Žmonės, metę rūkyti iki 50 metų, dvigubai sumažina riziką mirti nuo rūkymo sukeliamų ligų per ateinančius 15 metų, lyginant su toliau rūkančiaisiais.

Mitas: aš esu priklausomas nuo nikotino ir nesugebėsiu kovoti su nikotino abstinencijos simptomais.
Faktas: tu tikrai sugebėsi! Nikotino abstinencijos simptomai (nuotaikų pokyčiai, susikaupimo problemos, apetito padidėjimas) gali būti kontroliuojami ir palengvinami įvairiais būdais ir metodais (pvz., nikotino pleistrais, kramtomąja guma ir kt.), su kuriais gali susipažinti skyrelyje „Kokią pagalbą galiu gauti?“.